چادر مسافرتی فنری و روش تولید این چادر

 چادر مسافرتی فنری و روش تولید این چادر

تاريخ : ۱۳۹۷/۱۱/۹

روش تولید چادر مسافرتی فنری
مقدمه
اگر قصد سفر و سپری کردن اوقاتی به دور از هیاهوی شهر دارید می توانید با بهره گیری از یک چادر مسافرتی فنری به آغوش طبیعت بروید و اوقاتی آرامش بخش و هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید. این محصولات در مدل ها، ابعاد و رنگ های مختلفی توسط کمپانی های معتبری همچون اینتکس، بست وی و فیت تولید و به بازار عرضه می گردند و هر فرد می تواند با توجه به نیاز و سلیقه خود محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نماید. پارچه به کار رفته در این چادر مسافرتی معمولا ضد آب می باشد که مانع از نفوذ آب به داخل می گردد افزون بر این این محصولت دارای کیف حمل و نقل می باشند که سبب سهولت در حمل و نقل آن می شود همچنین از آسیب دیدن محصول هنگام جابه جایی و نگهداری نیز جلوگیری می کند.
چادر مسافرتی فنری
چادر مسافرتی فنری چیست؟
به چادرهایی که از فنر های خم شده در چهار طرف آن ها استفاده می شود چادر مسافرتی فنری می گویند این فنر ها بسیار مقاوم بوده و در برابر خم شدگی استحکام بسیار بالایی دارند، فنرهای خم شده این چادرها در چند سایز از ۱۸۰ سانتیمتر تا ۲۲۰ سانتیمتر تولید می شوند. فرم هر کدام از این فنر ها می تواند به چند شکل باشد اول مثلثی دوم گنبدی و سوم به شکل خم یا پخ تولید می شوند، هر کدام از این فنرها در انتها توسط یک پرس مستحکم به یکدیگر متصل هستند.

پارچه های چادر مسافرتی فنری
در چند مدل تولید میشود بهترین نوع این پارچه ها آکسفورد نام دارد این پارچه علاوه بر ضخامتی که دارد یک لایه pvc در قسمت پشتی آن پرس شده است. این لایه pvc مانع از برودت هوا از داخل چادر به خارج و همچنین از تابش گرما و حرارت مستقیم خورشید به داخل چادر جلوگیری می نماید ضخامت چادر را بیشتر کرده و باعث می‌شود در برابر تابش نور خورشید دیرتر پوسیده شود، پارچه بعدی در تولید چادر های مسافرتی سامسونگ می‌باشد این پارچه در حقیقت همان آکسفورد بوده که از ضخامت کمتری برخوردار است مزیت این پارچه نسبت به آکسفورد وزن کمتر بسته بندی کلی محصول می باشد ولی پارچه آکسفورد در برابر تابش نور خورشید و ضربات احتمالی از مقاومت بیشتری برخوردار است، پارچه بعدی با نام تفلون شناخته می شود پارچه تفلون در حقیقت نوعی پارچه است که از قسمت خارجی پلاستیک و در پشت آن نخ استفاده شده است مزیت این پارچه براق بودن آن و شکل ظاهری زیبای آن می باشد، همچنین اختلاف قیمت زیادتری نسبت به آکسفورد و سامسونگ داره و ارزان تر است، پارچه بعدی در تولید چادر مسافرتی با نام نقره شناخته می شود این پارچه بسیار نازک بوده و در حقیقت نوعی بادگیر میباشد علت نامگذاری این پارچه با عنوان نقره یا سیلور در رنگ نقره ای است پشت این چادر زده می شود. ارزان ترین پارچه در تولید چادر های مسافرتی پارچه اسپاند .
می باشد اسپاند در حقیقت نوعی پارچه نخی مصنوعی است که از تراکم بسیار کمی در تولید آن استفاده شده است برای تولید چادر مسافرتی فنری این پارچه ها بریده شده و فنر ها از داخل آن ها گذرانده می شود، تعداد فنرها از هر سمت چادر به ۴ عدد می‌رسد، اتصال فنر به چادر ها توسط یک نوار انجام میشود که روی هر دو سمت چادرمسافرتی دوخته میشود بعد از دوخته شدن فنر ها نوبت به اتصال چادر مسافرتی و اضلاع آن می‌رسد در قسمت آخر کف و سقف چادر را نیز دوخته و محصول آماده بهره برداری است.

اصطلاح سقف از رو در تولید چادر مسافرتی فنری
در حقیقت نوعی آپشن در تولید چادر های مسافرتی باشد، سقف از رو باعث می شود که آب کمتری هنگام باران به داخل چادر مسافرتی نفوذ نماید، سقف های عادی از زیر دوخته می شوند و فن ها بیرون مانده که باعث نفوذ آب بیشتری به داخل چادر مسافرتی فنری می‌گردند سقف از رو فنر ها را پوشانده و باعث سر خوردن قطرات آب می گردند.

پنجره چادر مسافرتی فنری
درب ها و پنجره های چادر
قسمت دیگری که در تولید چادر مسافرتی مهم است تعداد پنجره ها و همچنین درب کوچک یا بزرگ برای چادر می باشد، معمولاً تعداد پنجره ها از ۰ تا ۳ عدد است هرچه پنجره ها بیشتر باشند در فصل گرما برودت هوا داخل و خارج چادر بیشتر می‌شود درب بزرگ نیز دارای محاسن زیادی است از جمله ورود و خروج راحت در چادر مسافرتی و همچنین باز گذاشتن آن هنگامی که هوای داخل چادر نیاز به تهویه بیشتری دارد.

توری درب و پنجره ها
این قسمت بسیار مهم است چرا که باعث عدم ورود جانوران موذی بداخل چادر مسافرتی میشود، توری جدا از درب و با یک زیپ مستقل دیگر روی بدنه دوخته میشود، معمولا در قیمت پنجره ها بطور کامل و بدون زیپ روی بدنه دوخته میشود.

زیپ چادر مسافرتی فنری
زیپ ها و سرزیپ های چادر
تجربه نشان داده است که زیپ های فلزی به مرور زمان دچار زنگ زدگی و عدم باز و بسته شدن راحت در چادر مسافرتی فنری ایرانی می شود، زیپ های پلاستیکی در چند سایز تولید می‌شود این زیپ ها هرچه بزرگتر باشند به راحتی بیشتری می توانند در و پنجره ها را باز نمایند و در حقیقت کمک بعدی آنها به گیر کردن به پارچه چادر می باشد سریعتر باز و بسته شده و امکان خرابی کمتری نسبت به سایز های کوچکتر خود دارند این باعث اختلاف قیمت در چادرهای مسافرتی فنری می شود.

روش جمع آوری چادر مسافرتی فنری
روش باز و بسته کردن چادر مسافرتی فنری
سازه این محصولات فنری می باشد و در ظرفیت های مختلف 2، 4،3، 6، 8 و... تولید می گردند. برخی از مدل های چادر مسافرتی فنری دارای هواکش و پشه بند می باشند که راحتی شما را بیشتر می کند. روش باز و بسته کردن این محصولات بسیار آسان است و به همین خاطر این محصول در بازارهای جهانی از محبوبیت بالایی برخوردار است و یکی از پرفروش ترین چادرها به شمار می رود. برای راه اندازی این محصول ابتدا سطحی صاف و تمیز را برای نصب و راه اندازی انتخاب نمایید. محصول را از داخل کیف خارج نمایید و روی زمین به حالت افقی قرار دهید سپس لایه بالایی را بلند نمایید تا سازه یکباره باز شود و به فرم یک مثلث درآید حال نوبت باز نمودن دیوارهای چادر مسافرتی است در یکی از گوشه های مثلث دولایه قابل رویت است آن دو لایه را از هم باز و ستون شکل گرفته را به سمت بیرون بکشید. با این کار بقیه لایه ها باز خواهند شد و چادر شکل می گیرد؛ برای این که فضای داخلی بیشتری را در اختیار بگیرید می توانید دیواره ها را از داخل به سمت بیرون فشار دهید.
جمع آوری سازه چادر مسافرتی فنری بسیار آسان خواهد بود ابتدا باید یک ستون را محکم نگه دارید و ستون مقابل و پشتی آن را به داخل فشار دهید تا ضلع های چادر روی هم قرار بگیرند و تبدیل به یک ضلع گردند نوک این ضلع باقی مانده را به سمت پایین بکشید تا از وسط خم شود و سازه تبدیل به سه حلقه گردد. یک حلقه در وسط قرار می گیرد و دو حلقه دیگر در طرفین آن قرار می گیرند دو حلقه کناری را در هم فرو کنید و حلقه وسط را به سمت داخل فشار دهید تا این سه حلقه روی هم تا بخورند. اکنون حجم این محصول بسیار کم شده و می توانید آن را در کیف حمل و نقل مخصوص قرار دهید و به راحتی آن را حمل نمایید.
کد های کالای مرتبط:68004، silver.m.s, silver.xl.s, Teflon.xl, Teflon.xxxl,oxfard.l, sam.m, selver.l, AT1

صفحات زیر را جهت راهنمایی بیشتر در باره چادر های مسافرتی مطالعه نمایید: