بهترین راهنمای خرید کیسه خواب مسافرتی

 بهترین راهنمای خرید کیسه خواب مسافرتی

تاريخ : ۱۳۹۷/۱۱/۵

کیسه خواب
کیسه خواب مسافرتی
اگر اهل سفر هستید و یا دوستی دارید که زیاد به سفر می رود حتما می دانید که یک کیسه خواب مناسب و حرفه ای تا چه میزانی می تواند در یک سفرِ خوب نقش داشته باشد و تجربه راحت تری برایتان به وجود آورَد. در واقع این وسیله جزو لیست ضروری ترین تجهیزات مورد نیاز سفر برای بسیاری از اشخاص محسوب می شود و تصور به همراه نداشتن آن برای آن ها دور از ذهن می باشد. شما هم اگر قصد رفتن به سفرهای طبیعت گردی و سپری کردن شب در دل طبیعت را داشتید حتما به یکی از این محصولات نیاز پیدا خواهید کرد. 
کیسه خواب مسافرتی ارزان
کیسه خواب ارزان
یکی از گران ترین اقلام در لیست خرید تجهیزات سفر همین کیسه خواب مسافرتی می باشد. با این حال مدل های ساده تر و ارزان تری هم وجود دارند که کیفیت ساخت مناسبی نیز دارند. به این ترتیب برای به همراه داشتن چنین وسیله ضروری برای سفر، نیازی به پرداخت هزینه های خارج از توانتان نخواهید داشت. البته باید در نظر داشته باشید که با توجه به نوع نیاز خود و انتظاری که از این محصول دارید اقدام به خرید آن نمائید. یعنی اینکه اگر قصد سفر به اِورست را داشته باشید قطعا به محصولی نیاز خواهید داشت تا بتواند تا ده ها درجه زیر صفر را تحمل کرده و ضد رطوبت باشد تا بتواند نیاز شما را برآورده سازد. در غیر اینصورت اگر قصدتان گذراندن شب در مناطقی با آب و هوای بهتری و دمای مناسب است مثل شمال خودمان، می توانید از آن قسمت چشم پوشی کرده و هزینه بسیار زیادی را صرفه جویی کنید.
کیسه خواب ایرانی فیت 
کیسه خواب ایرانی
چندین شرکت ایرانی در حال تولید کیسه خواب با طرح های متنوعی هستند که هرکدام مزایا و معایبی برای خودشان دارند. از یک کیسه خواب ایرانی چند انتظار کلی باید داشت که شامل کیفیت و جنس پارچه به کار رفته، و میزان تحمل دمایی آن می باشد. نمونه های ایرانی این محصول نیز دارای کیفیت های مختلفی بوده که بنا بر نیاز خود باید آن را انتخاب کنید. یکی از بهترین تولید کنندگان ایرانی در این عرصه شرکت فخر ایران (f.i.t) می باشد که به تولید چادر مسافرتی ایرانی و انواع لوازم کمپینگ و مسافرتی مشغول می باشد. تولیدات این شرکت علاوه بر کیفیت ساخت بالا، از نظر طراحی به کالاهای خارجی شبیه بوده و طول عمر بالایی نیز دارند. فخر ایران یک نمونه کیسه خواب ایرانی با کیفیت تولید کرده است که زیپ دار می باشد و قسمت مخصوص سر و گردن نیز دارد که به این ترتیب از شما در برابر دمای هوای پایین محافظت کرده و گرمای بدن شما را در خود نگه می دارد.
شرکت های خارجی تولید کننده کیسه خواب ها: ماموت، دیوتر، گایا، پاویلو بست وی و شرکت های نظامی حرفه
 ای کیسه خواب امریکایی همچون تینر و یوروکا هستند.
کدام کیسه خواب
کدام کیسه خواب مسافرتی؟
همانگونه که پیشتر به آن اشاره شد کیسه خواب مسافرتی از اساسی ترین تجهیزات برای کمپرها و افراد اهل سفر به شمار می رود. به این منظور این محصولات حتی المقدور باید سبک باشند تا حمل و نقل آن ها به سادگی انجام پذیرد. اگر بخواهیم کمی دقیق تر نگاهی داشته باشیم به مواردی که باید در حین خرید محصول مد نظر خود قرار دهید، می توانیم به لیستی از این موارد اشاره کرده و ببینیم که دقیقا به چه چیزهایی باید توجه داشته باشیم.

اندازه کیسه خواب
اندازه
بسیاری از مدل های کیسه خواب حرفه ای، در اندازه استاندارد که برای هم خانم ها و هم آقایان قابل استفاده باشد عرضه می شوند که در واقع اندازه استاندارد آقایان تلقی می شود. مدل هایی که مخصوصِ خانم ها طراحی شده است معمولا در قسمت میانی، طراحی پهن تری داشته و در قسمت شانه ها کمی کوچکتر می باشد و در قسمت پاها عایق بندی ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده است. برخی آقایان ممکن است مدل های مخصوص خانم ها را بیشتر بپسندند و برخی خانم های قد بلند و لاغر اندام نیز احتمالا به مدل های تک جنسی یا مردانه بیشتر گرایش خواهند داشت. به هر حال مدل تک جنسیتی طرفداران و خریداران بیشتری را به خود اختصاص داده است و همین امر باعث آن شده است تا این مدل بیشترین سهم در فروش بازار را از آنِ خود کند. 
رده بندی دمایی کیسه خواب
رده بندی دمایی
بیشتر کیسه خواب ها دارای یک رده بندی دمایی هستند که نشان می دهد سطح راحتی آن در چه حدی می باشد. این رده بندی به شما می گوید که دمای بیرون تا چه میزان می تواند سرد باشد قبل از آنکه شما شروع به احساس سرما کنید. هرچه دمای درج شده بر روی محصول کمتر باشد یعنی تحمل دمایی آن محصول بیشتر می باشد و می توانید از آن در مناطق سردتر نیز با خیال راحت استفاده نمائید. با توجه به نسبی بودنِ احساس سرما یا گرما در افراد مختلف، این رده بندی می تواند یک راهنمایی کلی برای محدودیت های آن کیسه خواب به شما ارائه دهد. 
وزن
ایده آل ترین حالت یک کیسه خواب ترکیبی از وزن سبک و توانِ نگهداری گرمای بالا است. همچنین به حالت جمع شده و بسته آن نیز دقت کنید و ببینید آیا می توانید آن را به سادگی جا به جا کنید، آیا می توان آن را بدون دردسر به کوله تان متصل کنید؟
زیپ کیسه خواب
زیپ
بهتر است کیسه خواب شما زیپ دو طرفه داشته باشد. همچنین کیفیت زیپ به کار رفته در محصول از اهمیت زیادی برخوردار است. چک کنید که پشت این زیپ به اندازه کافی لایه های پارچه ای وجود داشته باشد تا از تبادل گرمایی جلوگیری کند. 
طرح کیسه خواب
طراحی کلی
این محصولات اغلب به صورت چهارگوش بوده و برخی مدل ها نیز به صورت مخروطی مومیایی ساخته شده اند. مدل چهارگوش فضای بیشتری را در اختیارتان قرار خواهد داد و در صورتی که زیپ های آن را باز کنید سطحی سفره مانند خواهید داشت. مدل مومیایی نیز بنا بر ساختار و طراحی خاصی که دارد و به دلیل اینکه بیشتر اطراف بدن تان را پوشش می دهد، برای نگهداری گرما مناسب بوده و شما را گرمتر خواهد کرد. 
محتویات
کیسه خواب معمولا از یک یا دو نوع ماده عایق پُر می شود. یکی ترکیبی است از پَر پرندگانی همچون غاز، اردک و دیگر پرنده های از این خانواده و نوع دوم ترکیبی از الیاف مصنوعی می باشد. 
عایق نوع اول عموما سبک است و نسبتِ گرما به وزن خوبی را در اختیار ما قرار می دهد. هرچه محتویات این نوع بیشتر باشد عایق بندی مناسب تری را در اختیار ما قرار می دهد و باالطبع گران تر نیز می شود. هرچه کیفیت مواد به کار رفته در آن بالاتر باشد به همان اندازه کارآمدی و نگهداری گرمای آن نیز افزایش خواهد داشت. 
عایق های مصنوعی نیز می توانند به اندازه عایق طبیعی گرما را در خود نگهداری کنند با این تفاوت که فضای بیشتری را اشغال کرده و به آن اندازه نمی توان آن ها را در جایی کوچک قرار داد. همچنین برخلاف مدل طبیعی که در برابر رطوبت و خیسی، کارکرد عایق بندی خود را از دست می دهد، عایق های مصنوعی در صورت خیس شدن نیز وظیفه عایق بندی خود را به خوبی انجام می دهند. هرچه عایق مصنوعی ارزان تر باشد از کارآمدی و توانایی آن کاسته می شود. 
کیسه خواب مسافرتی
دیگر امکانات
برخی از این محصولات به همراه چند امکان جانبی دیگر نیز عرضه می شوند که می توان به مشعل متصل به کیسه، پشه بند متصل به بدنه و قابلیت تبدیل شدن به یک کاپشن اشاره کرد. این به شما بستگی دارد که ترجیح دهید محصولی با این امکانات اضافی تهیه کرده و یا ترجیح دهید برای گرمای بیشتر از یک لایه اضافی و نازک برای کیسه خواب خود بهره بگیرید.