ترامپولین چیست؟

 ترامپولین چیست؟

تاريخ : ۱۳۹۷/۶/۱۰

ترامپولین چیست ؟
ترامپولین وسیله ای است که از یک تکه بافتِ کشیده شده و محکم که به یک فریمِ فلزی با فنر پیچ شده است، تشکیل شده است. در واقع لوله ، فنر ، تشک پرش ، و پد های ایمنی  از اجزاء  تشکیل دهنده یک ترامپولین می باشند.  معمولا از استیل گالوانیزه برای ساخت چارچوب و پایه های آن بهره گرفته می شود چرا که  به راحتی دچار زنگ زدگی نمی شود و  قابل استفاده در شرایط محیطی مختلف است.
 امروزه برای ساخت تشک ترامپولین از الیاف مصنوعی همچون پلی اتیلن و یا نایلون بهره گرفته می شود. لازم به ذکر است که بافتی که بر روی این محصول پیچ می شود به خودی خود ارتجاعی نیست بلکه این نیروی فنرها است که خاصیت پرش را در آن ایجاد و تقویت می کند. چرا فنرهای این محصول به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی نیرو را باز می گردانند به منظور امنیت بیشتر بر روی این وسایل تفریحی تور و یا دستگیره هایی برای حفظ تعادل نصب می شود. مردم بر روی آن به منظور تفریح و ورزش بالا و پایین می پرند. با بهره گیری از این وسیله علاوه بر یک تفریح مفرح می توانید گام مهم را در جهت تناسب اندام و سلامتی خود بردارید چرا که دارای مزایایی همچون زیر است
1- کمک به تسهیل مکانیسم سم زدایی بدن
2- بهبود عملکرد سیستم ایمنی
3- کاهش و بهبود واریس
4- کاهش وزن
از روزی که ترامپولین های مدرن ساخته شده است انواع مختلفی از آن بسته به مکان و وضعیت افراد استفاده کننده از آن تولید و روانه بازار شده است. 
که در زیر به دو نوع از آن ها اشاره می نماییم.
ترامپولین 

ترامپولین خانگی
انواعی از این وسیله برای استفاده در منزل وجود دارد که از خاصیت اِلاستیکی کمتری برخوردار است و امنیت آن نیز بیشتر است. ترامپولین خانگی را می توان در حیاط منزل استفاده کرد و یا مدل هایی با قدرت پرش کمتر را نیز حتی در خود منزل می توان قرار داد. البته که باید مراقب بود و موارد امنیتی و ایمنی را نیز رعایت نمود. با بهره گیری از این وسیله علاوه بر سپری کردن اوقاتی خوش و مفرح می توانید به تقویت دستگاه ایمنی خود کمک بسزایی کنید. 
ترامپولین 

ترامپولین کودک

مدل هایی از آن نیز برای کودکان عرضه شده است که قدرت پرش به مراتب کمتری نسبت به مدل های بزرگسال برای آن در نظر گرفته شده است. با این حال بازی با این وسیله برای کودکان احتیاج به نظارت مستقیم و رعایت ایمنی کامل دارد. ترامپولین کودک باید در فضایی مناسب نصب گردد و دور و بر آن خالی باشد. این وسیله تا حدود 100 کیلوگرم وزن را تحمل کرده و برای تناسب اندام مفید می باشد. ترامپولین کودک به رشد عضلات کودک کمک کرده و هیجان زیادی را برایش به همراه خواهد داشت.