تشک مواج چیست؟

 تشک مواج چیست؟

تاريخ : ۱۳۹۷/۶/۴

تشک مواج چیست؟
در واقع تشک مواج یک وسیله برای استفاده بیمارانی است که مدت زیاد تری را یا مینشینند و یا میخوابند، این بیماران روی یک قسمت از بدن خود فشار میاورند و کار این تشک ها این است که با استفاده از تقسیم نیروی باد بین سلول های خود، سطح تکیه گاه بدن را تغییر دهند. تشک مواج با یک پمپ باد برقی که توسط دو شلنگ به بدنه خود متصل میگردد کار میکند و دائما این پمپ روشن میباشد.

تفاوت تشک مواج و تشک بادی در چیست؟ 
تشک مواج یکی از انواع تشک های بادی است که به وسیله یک پمپ اتوماتیک هوا و با فشار تنظیم شده ای، مرتبا پر و خالی می شود و به این وسیله ایجادِ حرکت می کند. تشک های مواج یا تشک بیمار انواع مختلفی دارند که از بین آن ها می توان به تشک مواج سلولی و ساده اشاره کرد. این محصولات برای جلوگیری از زخم بستر و برای بیمارانی تجویز می شود که امکان حرکت زیادی نداشته و مدت طولانی را بستری خواهند بود. این تشک ها هم در پیشگیری از زخم بستر و هم در مراحل درمانی آن موثر واقع می شوند و از این بابت خاصیت طبی دارند. انتخاب یک تشک مواج بستگی به فاکتورهایی مثل طول دوره درمان و وزن بیمار دارد.

انواع مدل تشک مواج
برخی از مدل های تشک مواج یا همان تشک بیمار همچون ساده و خانگی برای بیمارانی مناسب هستند که به صورت کوتاه مدت نیاز  به بستری شدن دارند و دارای وزنی کمتر از 100 کیلوگرم هستند. دسته بعدی تشک مواج سلولی است که مناسب افرادی است که طول درمانشان  طولانی است. همچنین بیمارانی که دچار زخم بستر هستند می توانند از این محصول برای بهبود وضعیت خود بهره بگیرند لازم به ذکر است برخی از مدل های تشک سلولی را حتی می توان برای افرادی که در کما هستند نیز استفاده نمود. 
 در ساخت اکثر این محصولات از PVC بهره گرفته می شود که دارای مقاومت بسیار بالای در برابر سایش است و به تشک مواج، ویژگی های همچون انعطاف پذیری و استحکام بالا می بخشد و سبب می شود این محصولات از طول عمر مفید بالایی برخودار گردند. برای بهبود گردش هوا در برخی از مدل های این نوع تشک ها منافذی لیزی  تعبیه گشته است که سبب می شود مقداری از هوای داخل سلول به بیرون هدایت شود و گردش باد در داخل سلول ها بیشتر گردد. معمولا مدل های سلولی دارای تحمل وزن بیشتری هستند و افراد با وزن بالا به راحتی می توانند از آن ها بهره گیرند. افزون بر این، برخی از مدل های تشک مواج  به CPR مجهز هستند و برای مراقبت بهتر از بیمار، مخصوصا بیمارانی که دچار حمله قلبی شده اند و نیازمند ماساژ قلبی هستند می توان از آن ها بهره گرفت.  همچنین برخی از این تشک ها دارای روکشی زیبا با الیاف گیاهی و حرفه ای می باشند که  راحتی و آسایش بیشتری را برای بیمار به ارمغان می آورد.
 تشک مواج

قیمت تشک مواج کره ای

تشک مواج کره ای اغلب به تشک های مواج سلولی ساختِ کشور کُره گفته می شود که از کیفیت بالاتری نسبت به انواع ساده آن برخوردارند. قیمت محصولات کره ای سلولی از مدل های ساده کمی بالاتر می باشد و در عوض طول عمر بیشتری نیز دارد. این محصولات وارداتی بوده و با دلار معامله می شوند. قیمت دلاری آن ها نیز تقریبا ثابت است که می توانید با یک سرچ ساده و تبدیل قیمت دلاری آن با استفاده از نرخ روز، حدود قیمت این محصولات را مشاهده بفرمائید.

تشک مواج دست دوم

تشک مواج در صورتی که به صورت منظم استفاده شده باشد و از کیفیت خوبی نیز برخوردار باشد می تواند تا 2 سال پاسخگوی نیاز بیمار باشد. البته این مدت بنا بر نوع استفاده و نگهداری از تشک، می تواند تغییر کند. به همین خاطر این محصولات در صورتی ارزش خرید به صورت دست دوم را پیدا می کنند که یا اصلا استفاده نشده باشند و یا مدت زمان بسیار کوتاهی از آن ها استفاده شده باشد. در صورتی که قصد فروش تشک مواج دست دوم خود را دارید با یک تماس با واحد فروش ما می توانید از رقم پیشنهادی به محصول خود آگاه شوید. 

لینک های مفید راجع به تشک های مواج و مطالب آموزنده ای که سوال بیشتر خریداران است: