نکات نگهداری از موتور قایق بادی

 نکات نگهداری از موتور قایق بادی

تاريخ : ۱۳۹۷/۵/۳۰

هشت قانون ساده برای نگهداری صحیح از موتور قایق بادی
  1. سوخت خود را تازه و پاکیزه و خشک نگه دارید. اجازه ندهید آب به داخل مخزن بنزین وارد شود. گاهی اوقات استارت خوردنِ دشوار موتور به همین دلیل است که رطوبت به مخزن سوخت وارد شده است. می توانید از ظروفی برای سوخت استفاده کنید که رطوبت اضافی را جذب کرده و مانع از وارد شدن آن به ظرف سوخت شوند
  2. به صورت مرتب پروانه را چک کنید تا اگر تور ماهیگیری به دور محور موتور (شَفت) پیچیده بود آگاه شوید. و اگر آن را از محور جدا نکنید این ریسمان ها در فضای بین پروانه و محور گیر می کنند و موجب روغن ریزی خواهند شد.
  3. روغن و فیلتر روغن را ابتدا بعد از 20 ساعت کارِ اولیه و سپس هر 100 ساعت و یا فصلی یک بار عوض کنید. موتورهای جدید بسیار به روغن تمیز حساس هستند. روغن کثیف میل لنگ و اتصال های یاتاقان را از بین می برد.
  4. طبق برنامه روغن جعبه دنده را عوض کنید. عوض کردن این روغن سالی یک بار موجب می شود روغن تازه دنده ها و یاتاقان ها را نرم نگه داشته و موجب طول عمر بیشتر موتور قایق بادی خواهد بود.
  5. سوخت را طوری مصرف کنید تا برای مدت طولانی و در زمان خاموشی موتور قایق بادی آسیبی به سیستم سوخت رسانی وارد نکند. بنزین بعد از مدت یک ماه اسیدی و ترش می شود و ممکن است در بلند مدت به سیستم آسیب وارد کند.
  6. بعد از گشت و گذار، با آبِ تازه موتور را آبکشی نمائید. این عمل موجب تمیز شدن سیستم خنک کننده از کریستال های نمک و دیگر مواد آسیب زا می شود.
  7. اگر موتور قایق بادی بیش از یک ماه خاموش خواهد ماند از روغن نگهدارنده موتور استفاده کنید. این روغن ها چسبنده، به شکل بخار هستند و در برابر زنگ زدگی از موتور محافظت خواهند کرد.
  8. از اتصالات موتور قایق بادی و پایه موتور اطمینان لازم را کسب کنید. در صورت شل شدگی و یا در جای خود نبودن، حتما آن را بازبینی و اصلاح کنید.

موتور قایق بادی