معرفی استخر پیش ساخته پرورش ماهی

 معرفی استخر پیش ساخته پرورش ماهی

تاريخ : ۱۳۹۷/۵/۲۹

تا همین چند ده سال پیش اگر به هر دلیلی نیاز به ساخت یک استخر داشتیم حتما باید هزینه های بالایی را جهت ساخت و بهره برداری از یک استخر بِتنی متحمل می شدیم. اما امروزه دیگر با پیشرفت تکنولوژی و عرضه محصولاتی چون استخرهای پیش ساخته ، این امر به یک خاطره دور می ماند. حالا دیگر برای هر استفاده ای و با مبلغی اندک می توانید یک استخر کامل در حیاط خانه و یا ویلای خود داشته باشید و از مزایای بسیار زیاد آن بهره مند شوید.

استخر پیش ساخته پرورش ماهی

استفاده به عنوان "استخر پیش ساخته پرورش ماهی" یکی از کاربردهایی است که می توانید از این محصولات داشته باشید. افراد زیادی در سرتاسر جهان هستند که برای پرورش و نگهداری انواع ماهی ها از این روش استفاده می کنند. مقایسه هزینه تمام شده برای پرورش ماهی به روش استخر بتنی و استخر پیش ساخته، به سادگی مزایای مالیِ این روش را برای ما روشن خواهد کرد. 
برای پرورش ماهی می توانید از هر دو مدل پیش ساخته فریمی و ایزی ست بهره بگیرید. اما مدل فریمی با توجه به توان تحملِ فشار بالاتر، به نظر گزینه عاقلانه تری می رسد. چرا که مدل های ایزی ست دارای یک حلقه بادی می باشند که تعادل استخر را حفظ می کند و در صورت پارگی این حلقه با مشکل مواجه خواهیم شد. 
سوال مهمی که ذهن بسیاری از هموطنان مان را به خود مشغول کرده است این است که آیا با یک استخر پیش ساخته می توان هر نوع ماهی را پرورش داد ؟ واقعیت این است که مدل های پیش ساخته برای پرورش بسیاری از ماهی ها مناسب هستند و مادامی که قبل از استفاده، استخر را شسته و دوباره آب گیری نمائید مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. البته کسانی که به پرورش ماهی مشغول هستند قاعدتا اطلاعات وسیع تری خواهند داشت. در هر حال با یک جستجوی ساده در سطح وِب و آگاه شدن از تجربه کسانی که این کار را کرده اند می توان فهمید که استخر پیش ساخته فریمی برای پرورش ماهی مناسب تر است. همچنین اگر قصد شما پرورش میگو، بچه ماهی، ماهی های کوچک و ماهی های تزئینی باشد به هیچ عنوان با مشکلی مواجه نخواهید شد. البته بسیاری از افراد هستند که در استخرهای پیش ساخته فریمی اقدام به نگهداری و پرورش تیلاپیا و حتی گربه ماهی نیز می کنند.
یک سیستم تهیویه کارآمد، سیستم یو وی(استریلیزه کردن) و یک سیستم تصفیه آب به استخر خود اضافه کنید. اگر می خواهید استخر پیش ساخته شما برای مدت طولانی دوام آورد و از آن استفاده کنید به فکر یک سایه بان برای آن نیز باشید. 
و سخن آخر اینکه هنگامی که از وسایل پرورش ماهی مانند تور یا ابزار و وسایل نوک تیز استفاده می کنید بسیار محتاطانه عمل کنید تا آسیبی به بدنه استخر وارد نیاورید. همچنین موقع صید یا برداشت ماهی ها نیز بهتر است تا می توانید مراقب باشید و بدین ترتیب مدت زمان زیادی قادر به استفاده از استخر پیش ساخته پرورش ماهی خواهید بود.