توضیحاتی درباره خرید قایق های بادی

 توضیحاتی درباره خرید قایق های بادی

تاريخ : ۱۳۹۷/۵/۲۷

به دنبال خرید قایق بادی برای تفریح و یا ماهیگیری هستید؟ خوشبختانه در حال حاظر قایق های بادی بهترین کیفیت ساخت و طراحی در تمام طول عمر خود را دارند. این مطلب به شما کمک می کند با توجه به سبک زندگی خود، قایقی مناسب را پیدا کنید.  
قایق بادی اینتکس
خرید قایق بادی
یکی از سخت ترین تصمیمات شما همین خواهد بود. پیدا کردن قایق مناسب. اگر اولین بار است که می خواهید قایق بادی بخرید بهتر است یک مدل محکم و بادوام تهیه کنید. قایق های pvc قیمت مناسب تری دارند و می توانند محکم و با طول عمری زیاد باشند. فقط کافیست مراقب آنها باشید.
به تجربه داشتنِ یک قایق بادی موتوری هم فکر کنید
در برخی از مدل های قایق ها به نصب موتور نیز می توانید فکرکنید. موتورهای قایق های بادی در برخی مواقع مثل زمان ماهیگیری و زمانی که باد می وزد کاربرد دارند. پارو زدن کندتر است و شاید برای همه راحت نباشد.  روش مطمئنی برای به آب انداختن قایق پیدا کنید. با آنکه قایق بادوام بوده و به راحتی سوراخ نمی شود، باز هم بهتر است احتیاطات لازم را انجام دهید. قبل از جمع کردن محصول تا وقتی که هنوز پر باد است آن را با صابون شسته و از شن و خس و خاشاک پاک کرده بگذارید خشک شود. همچنین موتور قایق را بعد از استفاده آب گرفته و خشک کنید.
موتور قایق بادی 

امنیت

اگر کمی دقت کرده باشید متوجه شده اید که در زمانیکه حادثه ای اتفاق می افتد مثلا هواپیمایی در اقیانوس سقوط می کند و یا یک کشتی مسافربری با یک زیردریایی برخورد می کند، نجات یافتگان را به سمت چه چیزی هدایت می کنند؟ درست حدس زدید قایق های بادی!  این محصولات چون بادی هستند، در نتیجه به طرز شگفت انگیزی قابلیت شناور ماندن روی آب را داشته و بهره برداری از چند محفظه جداگانه ی مهر و موم شده آن ها را امن تر نیز می کند. حتی اگر در مورد خاصی قسمتی از باد قایق نیز خالی شود، با کمک یک پمپ برقی 12 ولت و یا حتی به وسیله ی پمپ هایی که با پا باد می زنند، به راحتی می توان آن ها را دوباره باد کرد. از آنجایی که تیوب های باد شده در این قایق ها به عنوان ضربه گیر نیز عمل می کنند، سواری این محصولات بسیار نرم می باشد و همچنین ظرفیت حمل بار نسبتا زیادی را برای قایق ممکن می سازد.

دوام

به خاطر نوع طراحی و انحنای زیادی که در قایق های بادی به کار رفته است این محصولات مشکلی با اسکله و دیگر مدل ها نخواهند داشت. همچنین در شرایطی که سوراخ شوند بسیار ساده قابل تعمیرند. مدل های نظامی این قایق ها حتی قادرند بعد از برخورد گلوله نیز به راه خود ادامه دهند.
قایق بادی موتوری اصولا نسبت به بقیه قایق های موتوری رسیدگی و مراقبت خاص اضافه ای نیاز ندارند. اما برای طولانی تر کردن عمرشان این راهنمایی های ساده را فراموش نکنید:
اگر معمولا بعد از بیرون آمدن از آب دوش می گیرید همین کار را هم برای قایق تان انجام دهید، یک شستشوی ده دقیقه ای تمام وقتی است که از شما خواهد گرفت. بعد از شستشو و با دقت خشک کردن قایق آن را از باد خالی کرده و جمع کنید.
اگر قایق بادی موتوری نیز بعد از هر بار استفاده حتما موتور را شستشو دهید.
همیشه تیوب ها را جهت چک کردن هرگونه نشتی هوا بررسی و چک کنید. برای سنجش فشار تیوب ها نیازی به فشارسنج نخواهید داشت و کافیست با یک سطل آب و کف بر روی تیوب ها کف بمالید و هرگونه نشتی را از طریق حباب ها تشخیص دهید. سوراخ های ایجاد شده احتمالی نیز با برچسب و چسب تعمیرات به راحتی قابل درست کردن هستند.
حالا چطور می توانیم یک موتور مناسب برای قایق مان از نمایندگی اینتکس انتخاب کنیم؟ راه فهمیدن این موضوع بسیار ساده است. فرمول ساده ای وجود دارد که می گوید کلید انتخاب درست موتور برای قایق در واقع دانستن نسبت قدرت به وزن می باشد. معمولا 70 درصد از بیشترین قدرتی که سازنده کالا برای موتور قایق پیشنهاد می کند را می توان حداقل قدرت مورد نیاز آن قایق دانست، اما اگر همیشه از ظرفیت باری قایق تمامِ استفاده را دارید بهتر است همان قدرت پیشنهادی سازنده کالا را در نظر داشته باشید. و اگر بخواهیم حدودی تقریبا درست از این نسبت ها ارائه کنیم به این صورت خواهد بود:
 اندازه ایده آل موتور را برای قایق های بادی 2.4 متری حدود 5 اسب، برای 2.6 متری 8 اسب و برای 2.9 متری تا 15 اسب می توان در نظر گرفت.

لینک های بیشتری در مورد قایق  ها را بخوانید: