راهنمای خرید لوازم جانبی و یدکی استخر پیش ساخته

 راهنمای خرید لوازم جانبی و یدکی استخر پیش ساخته

تاريخ : ۱۳۹۷/۲/۱۱

اگر از آن دسته افراد هستید که استخر پیش ساخته دارند و به فکر راحتی بیشتر نیز هستند، این مقاله حتما به شما کمک خواهد کرد. شرکت اینتکس و بست وی از سردمداران ساخت استخر های پیش ساخته هستند که در کنار آن به ارائه محصولات جانبی نیز پرداخته اند. البته تنوع های بسیاری برای آن وجود دارد و حتی شما می توانید به غیر از استخر پیش ساخته، در استخر های بتونی نیز از بعضی لوازم جانبی ساخت شرکت هایی که گفته شد، استفاده کنید.

چراغ استخر:
چراغ استخر
اگر قصد دارید تا شبانه نیز آب تنی کنید، بهتر است حتما به فکر روشنایی نیز باشید، برای حل این مشکل آپشن های بسیاری وجود دارد. لامپ های استخر که انواع مختلفی نیز دارند، با طراحی ضد آب می توانند یک انتخاب مناسب برای جبران این کمبود باشد. برخی مدل با سیم به برق شهری متصل می شوند و برخی نیز با استفاده از باتری و نور خورشید برای دریافت انرژی استفاده می کنند.

پمپ تصفیه آب استخر
پمپ های تصفیه آب استخر پیش ساخته:
ممکن است زمانی که استخر مورد نظر خود را خریداری می کنید، فاقد پمپ تصفیه باشد یا بعد از استفاده خرب شود، برای جبران این مشکل نیز شرکت های سازنده استخر پیش ساخته، اقدام به ساخت پمپ تصفیه آب استخر به صورت جداگانه کرده اند. بسته به نیاز و استفاده شما مدل های متنوعی وجود دارد. برای مثال: استخر های خانوادگی که کمترین میزان کثیفی را دارند با یک پمپ تصفیه آب کاغذی می توان کار را انجام داد، برای مراکز آب درمانی و پرورش ماهی بهتر است از پمپ های شنی استفاده کرد چراکه درصد تمیز کردن آب ان بیشتر بوده و مدت زمان طولانی تری دوام می آورد.

جارو استخر
جارو استخر:
برای اشغال ها و کثیفی های بزرگ مانند پلاستیک، فوم، برگ های خشک، فضولات و . . . می توان از جاروی استخر استفاده کرد. انواع مختلفی نیز دارند. مدل اتومات آن برای استخر های بزرگ بسیار ایده ال می باشد چراکه تنها باید دستگاه را درون آب گذاشته و آن را روشن کنید، سپس در آب تکان دهید. مدل هایی نیز وجود دارند که دارای دسته و توری می باشند، بیشتر مناسب استخر های کوچک و کم عمل می باشند، توری های این مدل تنها آب را از خود عبور داده و مخصوص جارو کردن آب استخر طراحی شده اند.

سبد کلر و قرص استخر
سبد کلر و قرص کلر استخر:
برای ضد عفونی و تمیزی بیشتر آب، باید هر چند وقت یکبار از قرص کلر استفاده کنید، استفاده از گاز کلر بشدت خطرناک بوده و مناسب استخر های خانگی نمی باشد، به همین دلیل از قرص کلر باید استفاده شود که خطر جانی کسی را تهدید نکند، سبد ها بر روی اب مانده و کم کم قرص کلر را درون آب پخش می کنند. توجه داشته باشید استفاده از قرص کلر به تنهایی باعث ایجاد رسوب و خراب شده دیواره و کف استخر می شود به همین دلیل باید از سبد کلر استفاده کنید.

دماسنج آب استخر
دماسنج آب استخر:
برای افرادی که در کار پرورش ماهی فعالیت می کنند، دمای آب بسیار مهم است چراکه به کیفیت ماهی همچنین اکسیژن مورد نیاز آن کمک بسیار زیادی می کند، پس استفاده از یک دماسنج استخری برای استخر پرورش ماهی امر حیاتی است. این مدل دماسنج بر روی آب شناور می ماند و بعد از چند دقیقه میتوانید به دمای آب پی ببرید.

روکش استخر
روکش استخر:
شاید در نگاه اول یک وسیله اضافی به نظر برسد ولی روکش استخر بسیار کاربردی می باشد. جلوگیری از اتلاف و بخار شدن آب، جلوگیری از ورود اشغال ها و کثیفی های بزرگ به داخل آب، جلوگیری از گندیدن آب تنها قسمت کوچکی از کاربرد های آن است. اگر استخری که خریداری کرده اید فاقد روکش است، حتما از نمایندگی بابت خرید یک روکش استخر سوال کرده و خریداری نمایید.

سایبان استخر بادی
سایه بان استخر:
البته که همیشه برای آب تنی وقت هست، اما زمانی نیز برای ریلکس کردن درون استخر نیاز است، آفتاب تابستان می تواند موجب بیماری های پوستی و . . . شود، برای در امان ماندن از اشعه های مضر آن می توانید سایه بان استخر تهیه کنید. این سایه بان ها جلوی اشعه ها و نور آفتاب را می گیرید و برای شما یک مکان خنک را فراهم می سازد. همانند چتر های باران باز و بسته می شود. جنس سایبان استخر نیز از پارچه شمعی می باشد که بسیار مستحکم است.