روش نصب و استفاده از جکوزی خانگی اینتکس مدل بادی

 روش نصب و استفاده از جکوزی خانگی اینتکس مدل بادی

تاريخ : ۱۳۹۵/۹/۲۲

قبل از مصرف به نکات زیر توجه فرمایید
قدرت : جکوزی بادی نیاز به حداقل 13 آمپر جهت نصب دارد، اغلب مدارهای خانگی 13 تا 16 آمپر می باشد، حداقل ممکن این محصول را جداگانه به برق وصل کنید و با وسیله دیگر به برق متصل نکنید. دقت کنید که ساختمان میبایست ارت داشته باشد تا امنیت شما هنگام استفاده و برق گرفتگی حفظ شود.
گرم کن آب : این گرم کن هنگامی که به درستی راه اندازی شود، در حالت کارکردن و روشن بودن در هر ساعت 2 درجه سانتی گراد دمای آب را افزایش میدهد. البته این بستگی به دمای محیطی که جکوزی در آن میباشد و درجه شروع آب دارد، به طور مثال اگر درجه حرارت محیط 22 درجه سانتی گراد باشد و شما بخواهید درجه آب را از 16 به 38 درجه سانتی گراد افزایش دهید حدود 8 ساعت طول خواهد کشید، جهت حفظ دمای آب هنگامی که از جکوزی استفاده نمی کنید، توسط پوشش مخصوص بادی دو تکه میتوان این زمان را کوتاه تر کرد.
سیستم انتقال برق به جکوزی خانگی: در انتهای پاور یک دستگاه انتقال برق به جکوزی (RCT) تعبیه شده است. (RCT) می بایست قبل از هر بار مصرف جکوزی بادی تست شود، به هیچ عنوان زمانی که (RCT) درست کار نمیکند از جکوزی استفاده نکنید.
کارتریج فیلتر : یک کارتریج فیلتر برای کنترل دمای آب و جت های جکوزی تعبیه شده است و در هر لحظه اطلاعات جکوزی بر روی مانیتور نمایش داده می شود.
زمانی که شما برای بار اول جکوزی را راه اندازی کنید ممکن است بوی پلاستیک نو را حس کنید که این برای یک محصولی که تازه از جعبه خارج شده است طبیعی است، بنابراین توصیه میشود بعد از اولین باد زدن، قبل آن که آب درون آن بریزید، جکوزی را به مدت یک روز در فضای باز قرار دهید تا بوی پلاستیک کاملاٌ از بین برود.
هنگامی که میخواهید جکوزی را نصب کنید، ابتدا زیر انداز حبابی را به طوری که حباب های آن رو به زمین باشد باز کنید سپس جکوزی را روی آن نصب کنید.
برای باد کردن جکوزی، لازم است نسبت به جای دریچه های ورود و خروج آب و گرمای جکوزی آشنا باشید تا آسیبی به محصول شما وارد نشود.
 
راهنمای دریچه های باد پمپ جکوزی بادی
 
برای از بین بردن درپوش سوپاپ، توجه داشته باشید پین دریچه ها در مرکز دریچه قرار دارد. برای بادکردن جکوزی پین دریچه ها باید به سمت بالا باشد(دریچه بسته باشد)، فشار هوای پمپ، جکوزی را از طریق سوپاپ باد میکند. قبل از باد کردن جکوزی، پین سوپاپ و فشار آن را وقتی در موقعیت بالا قرار دارد بررسی نمایید.
پین را میتوانید در حالت رو به پایین قرار دهید تا آن را قفل نمایید، برای این کار پین را با انگشتان خود فشار داده و طبق عقربه های ساعت 90 درجه  بچرخانید. این یک حالت باز برای دریچه است که اجازه میدهد هوا جریانی آزادانه داشته باشد، همچنین باعث کاهش قیمت نیز میشود.
شلنگ نازل بادکردن جکوزی را به درستی با کمی فشار داخل سوپاپ ضمیمه کنید و آن را تا زمانی که قفل شود جهت عقربه های ساعت بچرخانید ( شما ممکن است صدای یک کلیک هنگامی که شلنگ به سوپاپ قفل شود، بشنوید) همچنین برای باز کردن، آن را خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخانیم و شلنگ را از سوپاپ جدا میکنیم.
یک فشارسنج به شلنگ وصل شده است که فشار داخل جکوزی را نشان میدهد. اگر فشار بیش از حد باشد، شما میتوانید مقداری از هوای داخل جکوزی را با فشار دست به پشت فشارسنج به آرامی آزاد کنید.
بعد از باد کردن صحیح جکوزی ، از بسته شدن کامل درپوش سوپاپ مطمئن شوید.
 
گرمایش و درجه حرارت آب
 
پر کردن با آب گرم : اگر شما از آب گرم برای پر کردن جکوزی استفاده کنید، زمان گرم شدن آب برای راه اندازی جکوزی جهت استفاده از آن کاهش پیدا می کند. با این حال، مطمئن شوید که از آب بالای 40 سانتی گراد برای پر کردن جکوزی استفاده نمی کنید، به دلیل اینکه آب بالای 40 درجه سانتی گراد باعث خراب شدن محصول شما می شود، زمانی که آب داخل جکوزی به 40 درجه سانتی گراد برسد گرمکن شما به صورت خودکار خاموش خواهد شد. همیشه درجه حرارت آب داخل جکوزی را قبل از استفاده بررسی نمایید، جهت بدست آوردن اطلاعات بیشتر برای استفاده ایمن، کتابچه راهنمای مالک را مطالعه فرمایید.
 
حفظ دمای آب
 
جکوزی خانگی اینتکس می تواند مانند جکوزی های ثابت و یا خیلی از لوازم خانگی یا دمایی که شما انتخاب کنید، گرمای آب را در زمانی که از آن استفاده نمی کنید حفظ کند. این قابلیت زمان گرم کردن آب را برای استفاده بعدی کاهش میدهد. برای مثال، آب جکوزی در دمای 30 درجه سانتی گراد حفظ شده است و برای رسیدن به دمای 38 درجه سانتی گراد تنها 4 ساعت نیاز است. به یاد دارید که دمای آب جکوزی تقریبا 2 درجه ی سانتی گراد در ساعت قابل افزایش است (البته این بستگی به دما و شرایط محیط بیرون جکوزی دارد).
توجه : این جکوزی دارای یک ویژگی ایمن می باشد، زمانی که گرمکن به مدت 72 ساعت به صورت مستمر کار کند و دمای آب جکوزی در این مدت به دمای تنظیم شده نرسیده باشد، گرمکن به صورت خودکار خاموش خواهد شد. این کار ممکن است زمانی که دمای محیط خارجی سرد باشد که از رسیدن به دمای تنظیم شده جلوگیری می کند، اتفاق بیافتد. در این موارد جکوزی شما، عمل گرم کردن را تا زمانی که خاموش شود و کلمه ی (END) بر روی نمایشگر ظاهر شود ادامه میدهید.
اگر میخواهید عمل گرم کردن آب ادامه داشته باشد، شما می بایست دکمه ی تنظیم حرارت را فشار دهید و دما را مجدداً تنظیم نمایید. سعی کنید بیشتر دمایی که قابل دسترسی در آن محیط میباشد را تنظیم کنید که نیاز به راه اندازی مجدد گرمکن بعد از 72 ساعت نباشد.
 
دمای آب در طول مدت استفاده
 
زمانی که شما از جکوزی استفاده می کنید، دمای آب به طور طبیعی با گذشت زمان، کم کم افزایش میابد. انتظار می رود دمای آب در هر مکانی بین 1 و 2 درجه سانتی گراد افزایش یابد که این بستگی به شرایط خارجی محیط دارد.  از دمای تعیین شده
زمانی که شما دمای جکوزی بادی را روی یک دمای واحد تنظیم می کنید. گرمکن تا دمای 2-1 مانده به دمای تنظیم شده، آب را گرم میکند و بعد از آن آب به صورت خودکار شروع به گرم شدن میکند.
به طور مثال : اگر شما دما را روی 39 درجه سانتی گراد تنطیم نمایید، گرمکن، دمای آب را تا 37 درجه سانتی گراد افزایش میدهد و بعد از آن، دماي آب به صورت خودکار افزايش خواهد يافت. اگر شما میخواهید که زودتر به دمای مورد دلخواه خود برسید، میتوانید به راحتی با تنظیم مجدد گرمکن به وسیله خاموش، روشن کردن آن، این کار را انجام بدهید.
 
کاور جکوزی بادی
 
کاور یک قسمت مهمی از جکوزی است و یک وسیله حیاتی برای عمل گرم کردن و حفظ دمای میباشد مخصوصا زمانی که از جکوزی استفاده نمی کنید، علاوه بر این ، کاور یک عنصر ایمنی حیاتی برای محافظت از دسترسی غیرمجاز مخصوصاً کوکان است.
توجه کنید که سگگ های کاور را وصل کنید و از قفل شدن آن ها اطمینان حاصل نمایید. دو کلید به همراه دفترچه راهنما و لوازم جانبی در کیف پلاستیکی قرار دارد. تمام سگگ ها با علامت "باز" و "بسته" برای بهره برداری آسان تر نشانه گذاری شده است : کلید قفل را داخل شکافی که روی سگگ وجود دارد قرار دهید و آن را رو به جهت مناسب برای بستن و باز کردن بچرخانید.
برای ایمن بودن از دسترسی های غیر مجاز، همیشه کاور را زمانی که از جکوزی خانگی استفاده نمیکنید روی آن قرار دهید و تمام سگگ های آن را قفل نمایید، همیشه قفل سگگ ها را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
در صورتی که شما کلید ها را گم کرده باشید، میتوانید از هر پیچ گوشتی مشابه اندازه کلیدها برای باز و بسته کردن سگگ ها استفادی کنید.

توضیحات بیشتر در مورد جکوزی بادی اینتکس و بست وی را در لینک های زیر بخوانید: