مزایا و معایب قایق بادی

 مزایا و معایب قایق بادی

تاريخ : ۱۳۹۸/۸/۳۰

اگر رویای قایقرانی را در سر می پرورانید ولی قدرت خرید قایق را ندارید می توانید از قایق بادی استفاده نمایید این محصولات در طرح ها و سایزهای مختلفی توسط شرکت های معتبری همچون بست وی و اینتکس تولید و روانه بازار می گردند و امروزه با استقبال بی نظیری رو برو شده اند این محصولات از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند و نسب به سایر قایق ها از دارای قیمت پایین تری هستند. از این رو افرادی که علاقمند به ورزش قایقرانی هستند می توانند با با صرفه هزینه ای مناسب صاحب یک قایق شوند.

ساختار قایق بادی
یکی دیگر از مزایای قایق بادی وزن بسیار کم آن می باشد این محصولات معمولا از PVC ساخته می شوند که بسیار سبک و بادوام است. همین مزیت سبب می شود که حمل و نقل آن ها با سهولت بیشتری صورت گیرد. در واقع قابلیت حمل یکی از پارامترهای است که سبب متمایز شدن این محصولات می گردد آن ها فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و برای جاب جا کردن آن ها نیاز به استفاده از ما شین های مخصوص نیست و به راحتی می توانید آن ها را جابه جا نمایید.

یک دیگر از مزایای قایق های بادی قابلیت تطبیق پذیری آن هاست و از آن ها می توانید برای اهداف مختلفی استفاده نمایید مثلا می توانید از آن ها برای ماهیگیری و سپری کردن اوقاتی خوش استفاده کنید یا از آن ها به عنوان قایق ورزشی و یا حتی به عنوان قایق غریق نجات بهره بگیرید.
این محصولات دارای ایمنی و امنیت بالای هستند معمولا مدل های مختلف از سه بخش مجزا تشکیل شده اند در صورتی که دو بخش آن دچار پارگی شود بخش سوم به تنهایی می تواند آن را روی آب نگه دارد و از غرق شدن فرد جلوگیری نماید. در واقع این محصولات از شناور پذیری بالایی برخوردارند و در صورتی که بدنه محصول پر از آب شود قایق همچنان شناور می ماند در صورتی که اگر بدنه یک قایق معمولی پر از آب شود قطعا غرق خواهد شد.

 تعمیر قایق بادی
یکی از معایب قایق بادی آسیب پذیری آن است. وسایل تیز و برنده به راحتی می توانند سبب ایجاد پارگی و نشتی در این محصولات گردند. برای باد کردن این محصولات به پمپ نیاز هست و در صورتی که به پمپ دسترسی نداشته باشید قادر به استفاده از این محصولات نخواهید بود. از آن جایی که این محصولات دارای وزن کمی هستند وزش شدید باد می تواند آن ها را جابه جا نماید از این رو نمی توان آن ها را بدون لنگر در ساحل رها کرد.

لینک های راهنما برای قایق های بادی را بخوانید: